Primera trobada nacional de TAC i hípica adaptada

Assistim a la primera trobada nacional de teràpia assistida amb cavall i hípica adaptada a la Universitat d'Alcalá de Henares.

Allà vam poder compartir amb altres professionals (fisioterapeutes, logopedes, mestres, metges rehabilitadors, terapeutes ocupacionals, psicòlegs, etc.) les experiències i inquietuds envers la nostra tasca com a terapeutes.

Gràcies Zara per anar tant lluny per portar-nos nous coneixements i noves idees per seguir avançant cada dia!

Junts aprenem i junts creixem!

La fira de Natturapia va ser estupenda!

Gràcies a tots els que vau passar a visitar-nos, a totes els amics i coneguts que ens vau passar a saludar i us vau quedar un ratet a fer-nos companyia en un dia tant llar i sobretot a la Montse i a la seva família per participar de la sessió oberta al públic que realitzem cada any per fer més coneguda la teràpia assistida amb cavall.

Mil gràcies a tots!

Gràcies XOCO

La Xoco, una de les eugues de l'Associació ens ha deixat. Han estat molts anys treballant amb tu gràcies a la teva actitud, la teva paciència i la teva disciplina.

Sempre et recordarem!

Vacances per la Pau 2015

L'Associació AL PAS ha volgut participar, aportant el seu granet de sorra, al programa Vacances per la Pau, organitzat per la ONG Intersindical Alternativa de Catalunya.

S'ha ofert una activitat d'equitació terapèutica a 10 infants de Cisjordània, Palestina.

Gràcies a l'entorn de què disposa l'associació, els infants han pogut gaudir de la visita de tots els animals que hi tenim, el bosc de les fades i poder gaudir, una estona, des de dalt dels cavalls.

Des de l'Associació AL PAS, agraïm la confiança que en Daniel Jiménez ha dipositat en nosaltres i ha fet possible que l'activitat es dugués a terme des del Gurri Xic.

Per a nosaltres ha estat una experiència magnífica i estem segurs, que els infants, recordaran aquest dia per sempre.

Fira de l'adopció a Centelles

L'Associació AL PAS ha participat a la Fira de la l'adopció a Centelles, ja que considerem que els animals són un company ideal per a la persona i que convé tractar-los i respectar-los com es mereixen.

Centre Ocupacional Montseny Guilleries

Fira Natturàpia 2015

Enguany, l'Associació AL PAS ha participat a la 4a fira de Natturàpia, teràpies naturals i trementinaires.

Des de l'Associació s'ha promogut diverses activitats com la realització un taller per construir un cavall amb diferents materials i s'ha fet una mostra de fotografies de les persones que participen actívament amb nosaltres.

Aquest any també s'ha aprofitat l'ocasió per donar a conèixer la construcció del nou tancat i de les quadres amb els beneficis que es van obtenir durant el dia de sant Jordi.

Dues de les activitats que s'han portat a terme des de l'associació han estat una demostració d'una sessió d'hipoteràpia amb la Carla i en Nil, com a protagonistes i s'ha permès, a totes les persones que ho han desitjat, fer un passeig amb l'Europa o bé amb la Xoco, les nostres eugues.

Gràcies a totes les persones que us heu acostat a nosaltres i que heu aportat el vostre granet de sorra, i sobretot, volem agrair  a la Imma, l'Ignasi, l'Aina i l'Anna, per haver col·laborat actívament durant el dia.

Nou tancat i quadres dels animals

Informem a totes les persones que el dia de Sant Jordi vau col·laborar amb nosaltres, que ja s'ha construït el nou tancat i les quadres dels animals.

Gràcies a la vostra aportació, s'ha pogut comprar el material necessari per tal de renovar el tancat que ja hi havia i poder arreglar d'aquesta manera, l'espai on resideixen els cavalls i d'altres animals.

Agraïm una vegada més la vostra ajuda, perquè sense vosaltres no podríem anar millorant les nostres instal·lacions.

Volem donar les gràcies especialment a en Genís, Saul, Pere, Toni Soler i Toni Molas per haver col·laborat en la construcció d'aquest nou tancat.

Sant Jordi 2015

Des de l'Associació AL PAS volem agrair a totes les persones la seva aportació durant la diada de Sant Jordi per a permetre que poguem realitzar el nostre objetiu d'enguany: millorar els tancats i les quadres on resideixen els animals.

Mireia Pujols

Volem fer una menció especial a la Mireia, que ens va deixar aquest mes de gener de 2015.

Amb tu vàrem realitzar moltes sessions, vam riure, vam aprendre i compartir molts moments i això no ho oblidarem mai.

Moltes gràcies per la teva dedicació durant tants anys a l'Associació AL PAS.

Sempre et recordarem!!!  Una abraçada infinita.

L'Escola La Sínia

El dia 22 d'octubre ens van visitar els infants de l'escola la Sínia de Vic. Com l'any anterior, van arribar ben d'hora i amb molta energia per poder gaudir de l'entorn i passejar rodejats dels diferents animals que hi conviuen.

Un dels primers animals que van veure van ser els cavalls, i de seguida van preguntar, "...hi podrem pujar..." Evidentment, els infants van poder fer un petit circuit a sobre de les eugues i l'emoció els cobria d'alegria i satisfacció.

Esperem que hagueu gaudit de l'activitat i que ens poguem tornar a veure l'any vinent.

Centre Ocupacional Montseny Guilleries

Cada quinze dies ens trobem amb un grup d'usuaris/es del Centre Ocupacional Guilleries Montseny per realitzar unes activitats amb cavalls. En aquestes activitats es parteix de l'interés d'aquestes persones, que principalment és passar-ho bé i a més, s'intenta treballar a partir d'uns objectius molt clars, procurar que comparteixen un espai diferent, potenciar la seva autonomia i vetllar pel bon funcionament de les sessions.

Des de l'Associació AL PAS donem molta importància a les sessions integrals per fer palesa la necessitat de treballar des del vincle amb l'animal i la proximitat amb els professionals.

Passarel·la de fusta

Informem a totes aquelles persones que durant el dia de Sant Jordi va voler col·laborar amb l'Associació AL PAS, comprant una rosa o atençant-se al nostre stand, que la passarel·la ja està instal·lada.

Amb aquesta passarel·la eliminem l'última barrera arquitectònica que impedia a totes aquelles persones amb mobilitat reduïda, moure's en plena llibertat i autonomia.

Gràcies de nou, per haver col·laborat i fer possible que totes les persones tinguin un accés còmode, pràctic i sense complicacions.

Fira Natturàpia 2014

Enguany, l'Associació AL PAS ha participat a la 3a fira de Natturàpia, teràpies naturals i trementinaires.

Des de l'Associació s'ha promogut la nostra filosofia, s'ha realitzat un taller de moneders, s'ha fet una mostra de fotografies de les persones que participen actívament amb nosaltres. També s'ha fet una demostració d'un sessió d'equitació terapèutica amb en Guiu, un noi de 16 anys, com a principal protagonista i s'ha permès, a totes les persones que ho han desitjat, fer un passeig amb un poni o una de les nostres eugues.

Gràcies a totes les persones que us heu acostat a nosaltres i que heu aportat el vostre granet de sorra.

Escola Vic Centre

El divendres 16 de maig ens van visitar els nens i nenes de P3 de l'escola Vic Centre de Vic al Mas el Gurri Xic. Van arribar ben d'hora i molt desperts per poder gaudir de tot el què els esperava.

Molts dels infants de l'escola, no havien pogut observar i acariciar aquests animals i percebre tots els estímuls que aquests els oferien. Alguns dels infants deien: "...m'agraden molt els conills..." "...quant pujarem al cavall...", "...mira quin porc!" Per a nosaltres va ser molt bonic poder compartir un dia tant especial amb tots vosaltres i veure el somriure de cada un dels nens i nenes en veure els animals que conviuen al Mas Gurri Xic.

Desitgem que hagueu passat un dia especial, que hagueu après moltes coses i que recordeu aquesta sortida durant molt de temps.

Gràcies per la vostra visita i esperem tornar-vos a veure ben aviat.

Escola Mare de Déu del Pont

El dijous 15 de maig ens van visitar els nens i nenes de P3 de l'escola Mare de Déu del Pont de Roda de Ter al Mas el Gurri Xic. Van arribar ben d'hora, amb les piles carregades per poder gaudir del dia i poder aprendre moltes coses.

Tots els infants van poder conèixer de ben a prop els diferents animals que hi ha, com ara els conills, els xais, les cabres, els burros, els cavalls, els ànecs, les oques, entre d'altres. Alguns dels infants però ja havien pogut estar en contacte amb aquests animals.

La sensibilitat, el respecte i el somriure amb què observaven i acariciaven els animals ens va demostrar que la visita, per a tots els infants, va ser un gran èxit.

Gràcies per la vostra visita i esperem tornar-vos a veure ben aviat.

Sant Tomàs

El dissabte 26 d'abril vam oferir una activitat lúdico-terapèutica per a les persones que resideixen als pisos del Nadal de Vic i que formen part de l'Associació Sant Tomàs Parmo.

Les persones que van voler muntar van gaudir del contacte amb els cavalls durant una bona estona, començant per establir un primer contacte amb els animals, realitzant un passeig dirigit per l'entorn del Mas el Gurri Xic i fent uns exercicis a la pista. Les altres persones van gaudir d'una tarda tranquil·la, rodejades de bosc i podent conèixer altres animals que hi conviuen.

Des de l'Associació AL PAS, valorem l'activitat positivament i pensem que totes aquestes persones van sentir-se còmodes i agraïdes de l'activitat que se'ls va oferir.

Moltes gràcies per la vostra participació i esperem que torneu ben aviat.

Sant Jordi 2014

Des de l'Associació AL PAS volem agrair a totes les persones la seva aportació durant la diada de Sant Jordi per a permetre que poguem realitzar el nostre objetiu d'enguany: construir una passarel·la per a totes aquelles persones que tenen una mobilitat reduida.

Les teràpies eqüestres i els seus beneficis

En la 2a Fira Obrint la Ment, que s'ha realitzat a Taradell, al Centre Cultural Costa i Font en Gerard Torrent, equinoterapeuta i membre de l'associació AL PAS, va dur a terme una conferència sobre l'equinoteràpia.

En aquesta conferència es van tractar temes molt bàsics però essencials per donar a conèixer aquest tipus de teràpia, aparentment tant coneguda però que genera confusió entre les persones.

L'Associació Síndrome d'Asperger d'Osona

El diumenge 27 d'octubre vam rebre la visita dels nens i nenes i pares i mares de l'Associació Síndrome d'Asperger d'Osona al Mas el Gurri Xic. Aproximadament eren unes 55 persones que van venir a visitar l'aula d'entorn rural i amb molt interès per aprendre i conèixer de ben a prop, els animals que hi ha.

Abans de res, se'ls va donar la benvinguda i se'ls va fer una breu explicació de tot el què, l'Aula d'Entorn Rural i l'Associació AL PAS ofereix. Els vam ensenyar quina és la nostra forma de treballar i perquè creiem que les teràpies eqüestres són tant beneficiones per a totes les persones qui ho necessiten.

Tots els infants que en van tenir ganes, van poder participar de la higiene dels cavalls i la preparació del material per poder muntar-hi. A la pista, vam organitzar un circuit i aquells qui ho desitjaven van poder realitzar-lo.

Van entendre que des de l'Associació AL PAS creiem amb la teràpia integral i amb l'acompanyament dels professionals a l'hora de dur a terme les sessions terapèutiques i que el nostre objectiu és aproximar els beneficis de muntar a cavall a totes les persones que ho necessitin.

Abans d'acabar, vam fer unes fotografies de tot el grup i vam acabar de resoldre tots els dubtes, preguntes i curiositats que tenien.

Va ser un dia encantador i segur que no se n'oblidaran mai.

L'escola La Sínia

El dilluns 21 d'octubre ens van visitar els nens i nenes de P4 de l'escola la Sínia de Vic al Mas el Gurri Xic. Van arribar ben d'hora, amb les piles carregades per poder gaudir del dia i poder aprendre moltes coses.

Tots els infants van poder conèixer de ben a prop els diferents animals que hi ha com ara els conills, els xais, les cabres, els burros, els cavalls, els ànecs, les oques, entre d'altres. Els feia molta il·lusió donar menjar als animals i alguns d'ells deien, "fa pessigolles quan et llepa la mà..."

Una cosa que no sabien, és que si en tenien ganes podríen muntar a cavall, i quan els hi ho vam comentar, tots els nens i nenes van fer un gran somriure. Alguns dels infants no s'ho poden creure!

Després de dinar, amb la panxa plena, van anar a visitar el Bosc de les Fades i els Follets i van quedar al·lucinats!!!

De ben segur que els infants de l'escola la Sínia, recordaran aquesta experiència durant molt de temps.

Visita de l'escola Puiggraciós de la Garriga

El dijous 17 d'octubre vam rebre la visita de l'escola Puiggraciós de la Garriga. Els nens i nenes d'aquesta escola van venir a passar el dia al Mas el Gurri Xic, on els esperaven diferents activitats. Van poder donar menjar als xais, als porcs, als burros i als cavalls. També van poder acariciar i veure de ben a prop un conill. Van passejar per l'espai on hi ha les gallines, les oques, els pollastres, els paons reals, entre d'altres.

Tot i que eren petits, no van tenir gens de por i van voler muntar a cavall. Tots deien que els encantava i que se sentien molt bé dalt dels cavalls. La majoria dels infants, no havia tingut oportunitat de muntar a cavall i per a ells i elles, va ser una experiència molt bonica.

Després de dinar, van visitar el Bosc de les Fades i els Follets, un espai màgic on els infants van gaudir de l'entorn i van quedar al·lucinats en veure tot allò que tenen muntat.

Va ser un dia molt bonic per part de totes les persones que vam ser-hi i de ben segur, que ho recordaran per molts i molts anys.

St. Jordi a l'escola bressol dels caputxins

El 24 d'abril i en el marc de celebracions de la tradició de St. Jordi, els ponis de l'associació van visitar els nens i nenes de l'escola bressol municipal dels caputxins de Vic.

Els més petits (de 0 a 2 anys) van poder tocar-los i donals-hi unes pomes molt bones. Els més grans (de 2 a 3 anys) també van poder muntar pel pati de l'escola i disfrutar com autèntics cavallers de St.Jordi.

Jornada de portes obertes a l'escola bressol Els Picarols

El dia 20 d'abril van haver-hi les jornades de les portes obertes a l'escola bressol Els Picarols de Manlleu.

Les dues ponis, l'Andorra i la Suïssa, van anar a fer una visita als nens i nenes de l'escola i als que hi aniran el proper curs.

Molts nens i nenes van voler pujar amb les dues ponis i fer-hi un passeig pel pati de l'escola. Tots els nens i nenes s'ho van passar d'allò més bé i les dues ponis també, ja que les abraçaven, les acariciaven, les raspallaven i els hi donaven de menjar.

Tothom s'ho va passar d'allò més bé, professores, pares i mares, les dues petites ponis i els més importants, els petits de la casa, els nens i nenes.

Sant Jordi 2013

Aquest any ens hem estrenat venent roses. Els beneficis aconseguits aniran per subvencionar les activitats terapèutiques que estem realitzant des del 2004. Val a dir, que gràcies a iniciatives com aquesta, donatius d'empreses de la comarca i molts esforços, les quotes dels nostres serveis no han pujat des de fa 5 anys.

La història de l'Erola

L'Erola és una nena que va a la Llar d'Infants Els Picarols, de Manlleu. El dijous 21 de febrer, vam col·laborar amb la seva família perquè era la protagonista de la setmana i des de l'Associació vam transportar dos ponis i tot el material necessari per tal de fer una breu explicació a tots els infants de la llar.

La cara de sorpresa i alegria de tots aquells infants en veure que al pati de la seva escola hi havia dos ponis, va ser extraordinària. Estaven molt nerviosos però tots ho van fer molt bé.

Els hi vam presentar els dos ponis, l'Andorra i la Suïssa i els vam ensenyar tot el material, quines són les coses que mengen i el que els hi agrada més. També vam deixar que raspallessin els animals i finalment vam preguntar si tenien ganes de fer un passeig amb els ponis pel pati. Fins i tot, quan ja havien pujat tots els infants, les mestres van voler pujar.

Visita de l'escola Immaculada Vedruna de Tona a la Hípica

El dia 30 de gener de 2013 vam rebre la visita dels nens i nenes de P-3 de l'escola Immaculada Vedruna a la hípica. Van venir 60 infants acompanyats de les seves mestres i algunes monitores per poder conèixer el món dels cavalls, on viuen, què mengen, on dormen, etc.

Després de fer una visita per les instal·lacions de la hípica, vam dividir els infants en tres grups. El primer grup es va instal·lar a la caseta per fer unes activitats en què havien de pintar el dibuix d'un cavall i conèixer i identificar les diferents parts de l'animal, el segon grup va treballar amb la Mireia i van aprendre a fer la higiene del cavall i finalment el tercer grup, van poder muntar a cavall i van realitzar un circuit a la pista.

Els infants de l'escola Immaculada Vedruna van marxar molt contents i satisfets de la visita que van fer a la hípica i ben segur, que recordaran aquesta experiència per la resta de la seva vida.